Praat erover in de klas! Zorg voor begrip bij de
medeleerlingen. Dit kan op verschillende manieren afhankelijk van de leeftijd
van de kinderen. Boekjes, liedje, voorlichting, er is van alles mogelijk op dit
gebied. Lees: Ze vinden me druk, M. Delfos, uitgeverij Nino, 2006 en de AD(H)D survivalgids, J.Taylor Phd., Abimo, 2016Laat het kind merken dat het er mag zijn, ook
met het gedrag dat hij vertoont. Blijf het leuke, creatieve, energieke kind zien.Zorg voor duidelijkheid. Herhaal veel, ook de regels voor het buiten
spelen. Dit is echt nodig!Word niet boos als het kind de opdracht niet
weet of begrepen heeft. Leg het nog een keer uit.· Geef korte opdrachten. Splits zo nodig
opdrachten op in stukjes. Hierdoor houdt het kind het overzicht. Laat niet
per se alle opdrachten van een taak maken. Compact de opdrachten als het kind de
opdracht goed begrijpt.Zorg ervoor dat het kind gemotiveerd blijft om de opdrachten te maken. Geef veel complimenten en geef het compliment
direct na het goede gedrag.